Hua Fung Teh, predseda skupiny ONE Championship, Jay Li, viceprezident a generálny riaditeľ pre oblasť Veľkej Číny WWE, Rick Garson, generálny riaditeľ a zakladateľ spoločnosti VX Entertainment a Harry Wang, vedúci partnerskej značky spoločnosti Mercedes-AMG Petronas Motorsport F1.

Hua Fung Teh, predseda skupiny ONE Championship, Jay Li, viceprezident a generálny riaditeľ pre oblasť Veľkej Číny WWE, Rick Garson, generálny riaditeľ a zakladateľ spoločnosti VX Entertainment a Harry Wang, vedúci partnerskej značky spoločnosti Mercedes-AMG Petronas Motorsport F1.

Západné spoločnosti si za posledné roky prešli cez náročné snahy o preniknutie na čínsky trh, ale mnoho medzinárodných športových značiek v súčasnosti nachádza úspech v regióne vďaka čiastočne novým technológiám a otvorenosti partnerstvu s čínskymi spoločnosťami.

Vedúci predstavitelia spoločností Mercedes F1, WWE a ONE Championship (najväčšia organizácia bojových umení na svete) na konferencii East Tech West od agentúry CNBC, v čínskej štvrti Nansha v meste Kanton uviedli, ako využili kombináciu miestnych osobností a platforiem, ako Weibo cez ktoré oslovili veľké množstvo čínskych spotrebiteľov.

Hua Fung Teh, prezident skupiny ONE Championship uviedol: “Nájdenie ázijských hrdinov, ich uvedenie na globálnu scénu, uistenie, že máme veľkú mediálnu prítomnosť, je spôsobom, ako zhrnúť stratégiu,” … ″Ľudia nakoniec chcú vidieť ľudí, ktorí vyzerajú, akoby boli úspešní.”

Jedným z takýchto miestnych hrdinov je legendárny čínsky basketbalista Yao Ming, ktorý hral za Shanghai Sharks v Číne a za Houston Rockets v USA. Na konferencií ďalej poznamenal: „Všetci sa pre našu platformu snažíme nájsť ďalšieho Yao Minga, ale stáva sa tak raz za generáciu.“

Pre Jay Li, viceprezidenta a generálneho riaditeľa Veľkej Číny vo WWE, je to všetko o snahe pochopiť, čo spôsobí, že čínske publikum zameria svoju pozornosť.

WWE nedávno predstavila novú show, ktorá bola predstavenou v Číne. Uviedol: “Namiesto 100% zamerania na dej alebo zápasy, sme sa vo veľkej miere snažili zamerať na superhviezdy, ich hudbu počas nástupu a ich všeobecné záujmy,” … ″Čínske publikum na to reaguje viac ako na zápasy.”

Partnerstvo s technologickými gigantmi

Li povedal, že spoločnosť WWE spolupracuje aj s technologickými firmami, ktoré používajú distribučné modely založené na algoritmoch pre „získanie správneho obsahu pre spotrebiteľa.“ Tieto platformy odporúčajú ľuďom obsah na základe toho, čo predtým sledovali.

Li vysvetlil: „To nám umožňuje tento obsah lepšie speňažiť,“ … „Veľká časť našej stratégie, pokiaľ ide o lokalizáciu, je o identifikácií týchto technologických partnerov v Číne.“

Spotrebitelia sa čoraz viac zaujímajú o krátke videá, ktoré môžu na cestách sledovať na svojich smartfónoch. „Ak sa pozrieme na ponuky veľkých digitálnych gigantov, ako sú Facebook a Twitter a YouTube, všimnete si, že mnohé z týchto obchodov sa netýkajú samotného “live” vysielania športových udalostí, ale skôr obsahu mimo súbojov, či už ide o 30-sekundový klip so zvýraznením alebo ako športovec, ktorý sa prechádza so psom a hovorí o tom, ako má rád zvieratá.“

Podľa Harryho Wanga, vedúceho partnerských značiek pre tím Mercedes F1 vo Veľkej Číne, značka Mercedes F1 práve v Číne začína budovať svoju fanúšikovskú základňu.

“Náš najlepší pretekár, Lewis Hamilton, má na Weibo viac ako milión sledovateľov,” uviedol a dodal, že WeChat je ďalšou platformou, o ktorú sa Mercedes zaujíma. „Tiež si uvedomujeme, že musíte vytvoriť špecifický obsah pre konkrétne platformy.“

Nové zážitky zo sledovania

Aby si športové spoločnosti získali čínskych spotrebiteľov tiež začínajú zavádzať nové technológie ako rozšírená realita (AR) a virtuálna realita (VR).

Rick Garson, generálny riaditeľ a zakladateľ vývoja obsahu pre VX Entertainment, uviedol: „Domnievam sa, že spotrebitelia sú o niečo vyspelejší ako zvyšok sveta,“ … „V telefóne je všetko. Naozaj všetko. ”

Garson ďalej uviedol, že čínske publikum hľadá pohlcujúci interaktívny zážitok. Vysvetlil: „Chcú byť súčasťou,“ … “Chcú byť vedľa veľkých hviezd, pretekárov, ako aj s nimi komunikovať.”

Spotrebitelia ešte neprejavili široký záujem o technológie virtuálnej reality, čiastočne kvôli objemným súpravám, ktoré si vyžadujú, ale rozšírená realita v štýle „Pokemon Go“ a novej mobilnej hry „Harry Potter“ sa podľa Garsona ešte len rozšíri.

Rozšírenie niektorých športov je ľahšie ako iné, vzhľadom na povahu interakcie.

Súťaže MMA sú podľa Tehera ideálne pre rozšírenia v rámci technológií: “Je treba udržovať fanúšikov v tesnej blízkosti, v okruhu alebo v klietke,” … “Pokiaľ ide o pohlcujúci, blízky a osobný pohľad, z hľadiska športovca alebo publika, je toho veľa, čo môžeme urobiť.”

V organizácií ONE Championship už prebieha množstvo experimentov, vrátane použitia avatarov ako trénerov, s ktorými môžu diváci interagovať.

Potrebná opatrnosť

Aj keď je Čína obrovskou príležitosťou, taktiež sa jedná o riskantnú stratégiu, keďže sa medzinárodné spoločnosti môžu ocitnúť v rozbúrených vodách, keď nezvážia politické záležitosti.

Minulý mesiac, generálny riaditeľ basketbalového klubu Houston Rakets – Daryl Morey vymazal tweet, ktorý prejavoval podporu hongkonským protivládnym demonštrantom po tom, čo jeho názory boli napadnuté čínskym generálnym konzulátom v Houstone a Čínskou basketbalovou asociáciou.

 

Zdroj: CNBC

Facebook komentár