Ešporty v Číne aj naďalej prekvitajú.

Ešporty v Číne aj naďalej prekvitajú.

Podľa novej správy od spravodajskej spoločnosti Niko Partners príjmy z čínskeho trhu s ešportmi (elektronickými športmi) v roku 2021 medziročne vzrástli o 14 %, a to aj napriek tvrdému regulačnému prostrediu pre hranie hier v rámci druhej najväčšej ekonomike sveta.

Ešport a Čína

E-športy sa týkajú profesionálneho hrania, kde hráči často hrajú navzájom na veľkých turnajoch a fanúšikovia sa pozerajú prostredníctvom živých prenosov.

Čína v roku 2021 zostala najväčším trhom ešportov vo svete, s príjmami 403,1 milióna dolárov, ako uviedla spoločnosť Niko Partners.

Alexander Champlin, vedúci pre oblasť e-športu v spoločnosti Niko Partners, poznamenal: „Čína má (akúsi) výhodu v priestore ešportov, je to skutočne obrovský trh so skutočne obrovskou populáciou hráčov, ktorí sa zaujímajú o obsah ešportov… a to preto, aby sa sami stali profesionálmi v oblasti e-športoch.“

Regulácia ešportov v Číne

Čína pokračuje v raste napriek tvrdšiemu postoju regulačných orgánov k hraniu hier. Minulý rok Peking zaviedol pravidlá , ktoré obmedzujú množstvo času, počas ktorého môžu hrať online videohry osoby mladšie ako 18 rokov – až na 3 hodiny týždenne.

Čínske regulačné orgány taktiež pristúpili k zastaveniu schvaľovania nových hier na distribúciu a speňaženie v období od júla 2021 do apríla tohto roka.

Dopad pocítili najväčšie čínske herné spoločnosti NetEase a Tencent.

Zatiaľ čo trhu e-športov sa darí dobre, Champlin varoval, že by to mohlo mať určitý vplyv na budúcnosť profesionálneho hrania hier v Číne.

Champlin poznamenal: „To, čo tieto nariadenia robia najmä v súvislosti s hraním pre mládež, je skutočne určitým spôsobom obmedzovania sietí hráčov ešportov. Takže aj keď je stále veľa nadšenia okolo ešportových titulov, ešportových celebrít, máme mierne obavy z toho, čo to prinesie budúcim generáciám fanúšikov ešportu a profesionálom v ešporte… a čo to môže urobiť s historickou dominanciu Číny v tomto sektore.“

Napriek širším zásahom proti mladým ľuďom pri hraní hier sa zdá, že vláda Číny elektronické športy podporuje. V priebehu minulého roka sa hlavnom mesto Šanghaj začala výstavba ešportovej arény s rozlohou 500 000 metrov štvorcových.

Ďalšie top trhy ešportu vo svete

Japonsko a Južná Kórea predstavujú ďalšie dva veľké trhy v Ázii, čo sa týka príjmov z e-športov.

Zatiaľ čo Čína naďalej dominuje, existujú aj iné regióny a krajiny, ktoré rastú rýchlejšie.

Príjmy z ešportov v juhovýchodnej Ázii v roku 2021 dosiahli celkovo 80,1 milióna dolárov, čo predstavuje medziročný nárast až o 27,3 %. India zaznamenala minulý rok nárast tržieb z ešportu o 20,3 milióna dolárov, čo je o 26 % viac ako v roku 2020.

Champlin uviedol: “India predstavuje obrovský trh a historicky bol podhodnotený, v rámci pomeru príjmov na účastníka.”

„To znamená, že keď kúpna sila Indov stúpa, trh je stále viac nasýtený smartfónmi, potenciálna hráčska základňa a základňa publika sa dramaticky rozširuje. Čo tiež vidíme, je veľký rozsah investícií od kľúčových hráčov v rámci indického trhu s hrami.“

( AK by niekoho bavili preklady podobných “finančných článkov” pre komunitný projekt, nech sa Nám ozve na Facebook do správy )

Zdroj: CNBC

Facebook komentár