TikTok.

TikTok.

Mobilné aplikácie vyvinuté niektorými najväčšími technologickými firmami v Číne sa v posledných rokoch zameriavajú na amerických spotrebiteľov, čo podčiarkuje, ako spoločnosti v druhej najväčšej ekonomike na svete expandujú mimo svojho domáceho trhu a Ázie.

V prvom štvrťroku 2019 aplikácie vyvinuté čínskymi firmami alebo spoločnosťami s veľkými čínskymi investormi dosiahli tržby v USA na úrovni 674,8 miliónov dolárov, podľa údajov zostavených spoločnosťou Sensor Tower. Výskumná spoločnosť zaoberajúca sa mobilnými aplikáciami sa zaoberala 100 najčastejšími aplikáciami podľa výnosov a počte stiahnutí v obchodoch Apple – App Store a v obchode Google Play. Tržby predstavovali 22 percent z celkového predaja 100 najlepších aplikácií.

Tohtoročný výsledok za prvý štvrťrok predstavuje viac ako 67% medziročný nárast príjmov z rovnakého obdobia v roku 2018.

Čínskym technologickým firmám sa podarilo expandovať do USA napriek pokračujúcej americko-čínskej obchodnej vojne a negatívnemu sentimentu z Washingtonu voči spoločnostiam ako Huawei.

Súvisiace: TikTok je najnovšou senzáciou v oblasti sociálnych sietí

Vírusový hit – TikTok bol v prvom štvrťroku treťou najstahovanejšou aplikáciou v USA, hneď za Facebook Messengerom a hre s názvom „Color Bump 3D“. TikTok je vyrobený spoločnosťou ByteDance, ktorá je jednou z najcennejších súkromných technologických firiem v Číne.

Aj keď ide o názov TikTok v USA, aplikácia je v Číne známa ako Douyin. Zmena mien a brandingu pomohli čínskym aplikáciám uspieť u amerických užívateľov.

Sanders Tran, analytik dát v spoločnosti Sensor Tower, poznamenal: ”Vydavatelia čínskych aplikácií sú stále viac zbehlými v pochopení toho, čo rezonuje u amerických spotrebiteľov, či už je to oblasť sociálnych médií s aplikáciami, ako je TikTok alebo horúcich trendov medzi hráčmi Západu, s hrami vrátane PUBG Mobile.”

„Taktiež výrazne rozšírili svoje chápanie získavania používateľov na americkom trhu, čo im umožnilo realizovať oveľa efektívnejšie marketingové kampane. Taktiež ich podporili značnými výdavkami, často dopĺňali grafmi inzerentov uverejňovaných na Facebooku a ďalších sieťach.“

“PUBG Mobile”, skratka pre “PlayerUnknown’s Battlegrounds”, je hra vyvinutá najväčšou čínskou technologickou spoločnosťou podľa trhovej kapitalizácie – Tencent. Tencent ponúka verziu hry cez operačné systémy iOS a Android. Juhokórejská firma Bluehole vytvorila originálne a iné verzie hry pre konzoly a PC.

Mnohí používajú aplikácie bez toho, aby vedeli, že sú vyrobené čínskou firmou alebo spoločnosťou ktorú vlastní čínska skupina. Podľa expertov ide o stratégiu, ktorú čínske technologické firmy zámerne využívajú pri snahe expandovať v USA.

Vedúci predstaviteľ analytickej spoločnosti Counterpoint Research – Hanish Bhatia uviedol: „Celkovo je vidno nízku informovanosť o pôvode týchto aplikácií,“ … „Zároveň je dôležité, aby sa tieto aplikácie spojili s užívateľmi na prémiových trhoch. Takže čínske technologické firmy a aplikácie sa neustále snažia zbaviť čínskej značky. Cieľom je predstaviť sa ako globálny hráč.“

Taktika spoločnosti Tencent

Zaujímavé je, že v prvom štvrťroku sa v USA iba deväť čínskych aplikácií objavilo v top 100 aplikácií, v porovnaní so 14 v rovnakom období minulého roka (podľa Sensor Tower). Počet stiahnutí taktiež klesol. Príjmy však vzrástli.

Rast príjmov bol poháňaný množstvom úspešných hier. Fortnite, vyvinutá firmou Epic Games, v ktorom má Tencent 40 percentný podiel, bol zahrnutý do analýzy Sensor Tower. Bola to siedma najvýnosnejšia aplikácia v prvom štvrťroku.

Medzi ďalšie významné hity patrí „Clash of Clans“, ktorý je vyvinutý spoločnosťou Supcentell vo vlastníctve spoločnosti Tencent a „PUBG Mobile“.

Súvisiace: Čínsky Tencent je na vrchole sveta sociálnych médií

Keď sa TikTok zamerala na USA zmenil branding, avšak Tencent zaujal odlišný prístup. Produkty spoločnosti Tencent, ako napríklad služba zasielania správ WeChat, v USA nemali veľa úspechov, ale spoločnosti sa podarilo získať herné produkty prostredníctvom stratégie akvizícií a investícií do iných firiem.

Riaditeľ spoločnosti Kantan Games – Serkan Toto, ktorý ma na starosti divíziu herného priemyslu, poznamenal: „Veľký tlak spoločnosti Tencent voči Západu sa už udial, ale hlavne nepriamo – na základe akvizícií, vďaka čomu sa dostali na trh,“ … “Namiesto toho, aby prišli s vlastnými produktmi do USA a Európy, radšej investovali lokálne a udržiavajú nezainteresovaný prístup.”

( AK by niekoho bavili preklady podobných “finančných článkov” pre komunitný projekt, nech sa Nám ozve na Facebook do správy )

Zdroj: CNBC, WSJ

Facebook komentár